Page 12 - Aday Tanıtım
P. 12
rumluluk ve etik kuralların bilincinde olan aynı
zamanda kültürel mirasa ve doğaya saygılı, tarihî
bilinci oluşturan yapılara sahip çıkılması ile sağlanabil-
mektedir.
Kalite ve rekabetin oldukça yoğun yaşandığı tüketici ihtiyaç-
larının değiştiği günümüz iç mekân tasarımı alanında istih-
dam edilecek bireylere kazandırılacak mesleki yeterlilikler
önem arz etmektedir. Türkiye ölçeğinde endüstri kuruluşla-
rının, özellikle iç mekânlar için üretim yapan işletmelerin,
en büyük sorunlarından biri özgün tasarım anlayışına sahip
teknik eleman eksikliğidir. Bu program ile ergonomik, fonksi-
yonel, estetik ve teknolojik öğeleri bir araya getirerek, yaşam
alanlarının kalitesini ve yaşanılabilirliğini geliştirmek, proje
hazırlama becerisine sahip nitelikli bireylerin yetiştirilmesi-
ni amaçlamaktadır. Programdan başarıyla mezun olan İç
Mekân Tasarım Teknikerleri, işletmenin genel çalışma pren-
sipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir
şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma
düzenlemelerine, mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uy-
gun görev ve işlemleri yerine getirerek işletmelerde ihtiyaç
duyulan tasarımcı iş gücü gereksinimlerini karşılamaktır.
İç Mekan Tasarımı Bölümü 2 yıllık eğitim programı sürecin-
de uluslararası düzeyde sanat ve tasarım eğitimi sağlayarak,
araştıran, bilgi üreten, ulusal sanayi sorunlarına çözüm öne-
rileri sunan profesyonel kişiler yetiştirmektedir. Uygulamalı
derslerle 2 yıl akademik eğitim alan öğrenciler, program
kapsamında el çizimi ve bilgisayar destekli çizim program-
larının yanı sıra iç mimarlık alanında zorunlu ve mesleki seç-
meli dersleri içermektedir. Ayrıca teorik derslerle birlikte uy-
gulamalı 30 gün (iş günü) iş yeri eğitim stajı yer almaktadır.
Ayrıca, somut olmayan kültürel miraslarımızın devamlılığı
açısından okulumuz bünyesinde çeşitli kurum ve kuruluşlara
taş işlemeciliği ile maket yapımı sağlanmakta, bu projelerde
öğrencilerimize de yer verilmektedir.