Page 11 - Aday Tanıtım
P. 11

ruluşlarda, kamu sektöründe ve çeşitli medya kuruluşlarında
       araştırmacı,  uygulamacı,  yönetici  ve  iletişim  uzmanı  olarak
       görev alabilirler.
       Dikey  Geçiş  Sınavı  (DGS)  ile  Tercih  Edilebilen
       Bölümler
       Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler
       ve Tanıtım, İletişim, İletişim Sanatları, İletişim Tasarımı, İletişim
       ve Tasarım, Reklam Tasarımı ve İletişimi, Reklamcılık, Reklam-
       cılık ve Halkla İlişkiler


                    İÇ MEKAN TASARIMI
       Mekân kavramı tarihsel süreç içerisinde incelendiğinde, insa-
       noğlunun korunma ve barınma ihtiyacı ile başlayarak süreç
       içerisinde doğada mevcut malzeme ve formları kullanmasıyla
       gelişim göstermiştir. Zaman içerisinde değişen yaşam koşul-
       ları ve teknolojik gelişmeler insanların kendine özgü sosyal,
       psikolojik  ve  kültürel  etkenler  altında  yaşadığı  mekânı  bi-
       çimlendirmesi ile sonuçlanmıştır. 20. yüzyılın ikinci yarısına
       gelindiğinde, uzmanlaşmanın öneminin artması ile mimarlık
       disiplini, diğer pek çok meslek grubunda olduğu gibi ayrış-
       maya başlamış ve mimarlık temel alanının bünyesinde farklı
       disiplinler ortaya çıkmasına neden olmuştur. İç mekan tasarı-
       mı ise, yapısal çevrenin ayrılmaz bir parçası olarak değerlen-
       dirilerek, mimari yapı içerisinde yer alan hacimlerin kullanıcı
       ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik örgütlenmesi, mekân konfo-
       runun ve ergonominin sağlanması, form, doku, renk, malze-
       me, aydınlatma, akustik, donatı elemanları ve aksesuar öğe-
       lerinin tasarlanmasını içermektedir. Bu süreçte tasarımcıların
       içinde bulunduğu toplumun gereksinimlerini gözeten, özgün,
       çalışma güvenine sahip, takım içerisinde uyumlu, mesleki so-
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16