Page 11 - Aday Tanıtım
P. 11
ruluşlarda, kamu sektöründe ve çeşitli medya kuruluşlarında
araştırmacı, uygulamacı, yönetici ve iletişim uzmanı olarak
görev alabilirler.
Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Tercih Edilebilen
Bölümler
Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler
ve Tanıtım, İletişim, İletişim Sanatları, İletişim Tasarımı, İletişim
ve Tasarım, Reklam Tasarımı ve İletişimi, Reklamcılık, Reklam-
cılık ve Halkla İlişkiler
İÇ MEKAN TASARIMI
Mekân kavramı tarihsel süreç içerisinde incelendiğinde, insa-
noğlunun korunma ve barınma ihtiyacı ile başlayarak süreç
içerisinde doğada mevcut malzeme ve formları kullanmasıyla
gelişim göstermiştir. Zaman içerisinde değişen yaşam koşul-
ları ve teknolojik gelişmeler insanların kendine özgü sosyal,
psikolojik ve kültürel etkenler altında yaşadığı mekânı bi-
çimlendirmesi ile sonuçlanmıştır. 20. yüzyılın ikinci yarısına
gelindiğinde, uzmanlaşmanın öneminin artması ile mimarlık
disiplini, diğer pek çok meslek grubunda olduğu gibi ayrış-
maya başlamış ve mimarlık temel alanının bünyesinde farklı
disiplinler ortaya çıkmasına neden olmuştur. İç mekan tasarı-
mı ise, yapısal çevrenin ayrılmaz bir parçası olarak değerlen-
dirilerek, mimari yapı içerisinde yer alan hacimlerin kullanıcı
ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik örgütlenmesi, mekân konfo-
runun ve ergonominin sağlanması, form, doku, renk, malze-
me, aydınlatma, akustik, donatı elemanları ve aksesuar öğe-
lerinin tasarlanmasını içermektedir. Bu süreçte tasarımcıların
içinde bulunduğu toplumun gereksinimlerini gözeten, özgün,
çalışma güvenine sahip, takım içerisinde uyumlu, mesleki so-