Page 10 - Aday Tanıtım
P. 10
Bu program, iletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında
yetkinlik kazanılmasını sağlayacak güncel ve zengin bir müf-
redata sahiptir. Halkla ilişkiler alanındaki dersler şirket odaklı
ve pazarlama iletişimi bağlamında işlenmektedir. Birinci yıl,
iletişim ve etik, halkla ilişkiler, temel hukuk, işletme, ekono-
mi, habercilik teknikleri, tüketici davranışları gibi konularda
dersler verilmektedir. Programın ikinci yılında öğrenciler rek-
lamcılık, grafik tasarımı, insan kaynakları, protokol-sosyal
davranış kuralları ve mesleki ingilizce gibi alanlarına uygun
dersler almakta ve çeşitli uygulama dersleri ile teorik bilgiyi
nasıl uygulamaya dökeceklerini öğrenmektedirler. Ayrıca bi-
rinci yılın sonunda öğrenciler, yapmış oldukları staj eğitimiyle
birlikte elde ettikleri bilgileri uygulamaya geçirebilmekte ve
sektörün gereksinimleri doğrultusunda gerçek çalışma dene-
yimi kazanmaktadırlar.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, her yıl alanında tüm bilgi
ve becerileri kazanmış,
uygulamada gereken yetkinliği elde etmiş mezunlar vermek-
tedir.
Mezunların Çalışma Olanakları
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programından mezun olanlar kamu
kuruluşları ve özel sektör kuruluşlarının halkla ilişkiler birimle-
rinde ara kademe mesleki personel, müşteri ilişkileri uzmanı,
ürün ya da hizmet sorumlusu gibi unvanlar alırlar. Halkla İliş-
kiler ve Tanıtım Ön lisans Programını tamamlayan mezunlar,
özel işletmeler ya da devlet kurumlarının iletişim, basın ve
halkla ilişkiler gibi birimlerinde, ayrıca halkla ilişkiler ajans-
larında çalışma imkânına sahip olurlar. Ayrıca mezunlar,
halkla ilişkiler şirketleri ve reklam ajanslarında, siyasi danış-
manlık, İletişim danışmanlığı gibi çeşitli sektörlerde faaliyet
gösteren kurumların kurumsal iletişim ve pazarlama depart-
manlarında, sivil toplum örgütlerinde, siyasal kurum ve ku-