Page 19 - Aday Tanıtım
P. 19

ürünlerinin üretimini artırmaktadır. Kalite ve rekabetin oldukça yoğun
       yaşandığı, tüketici ihtiyaçlarının değiştiği günümüzde İç Mekân Tasarı-
       mı alanında istihdam edilecek bireylere kazandırılacak mesleki yeterlik-
       ler büyük önem kazanmıştır.
       Türkiye genelinde yapılan araştırmaların genelinde endüstri kuruluşla-
       rının, özellikle iç mekânlar için üretim yapan işletmelerin, en büyük so-
       runlarından biri özgün tasarım yapabilecek teknik eleman eksikliğidir.
       Bu programla amaçlanan; işletmelerde ve bürolarda ihtiyaç duyulan
       tasarımcı iş gücü ihtiyacını karşılamaktır. Meslek Yüksekokulu, Tasarım
       Bölümü bünyesinde bulunan, İç Mekân Tasarımı Programının eğitim sü-
       resi 2 yıl, eğitim dili ise Türkçedir. Programımızda, öğrencilerin isteğine
       bağlı olarak seçmeli işletmede mesleki eğitim modeli uygulanmaktadır.
       Program kapsamında öğrencilerimiz, 3 dönem üniversitemiz bünyesin-
       de teorik ve uygulamalı dersler alırken, 1 dönem iş yerlerinde uygula-
       malı eğitim almaktadırlar.
       İşletmede mesleki eğitim modelinden faydalanmak istemeyen öğren-
       cilerimiz ise 4 dönem boyunca okulumuzda eğitim almaktadırlar.
       Bununla beraber tüm öğrencilerimiz yaz stajı uygulaması yapmak-
       tadırlar.
       Mezunların Çalışma Olanakları
       Mezun  olan  öğrencilerimiz  Dikey  Geçiş  Sınavı  (DGS)  ile  kamu
       kurumlarında  Tekniker  unvanı  ile  istihdam  edilebileceklerdir.  Tek-
       niker;  çalışma  alanındaki  görevi  itibariyle  üst  düzey  yönetici  ve/
       veya mühendis ile teknisyen arasında bulunan, teknisyenden daha
       fazla teorik bilgiye, mühendisten daha fazla uygulama becerisine
       sahip bir ara teknik elemandır. Bu özelliklere sahip bir eleman kü-
       çük veya orta büyüklükteki işletmelerde liderlik ve yöneticilik rolünü
       üstlenebilir.
       Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Tercih Edilebilen Bölümler
       İç Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kültür Varlıklarını Koru-
       ma ve Onarım
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24